ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو جشن قهرمانی پرسپولیس پس از غلبه بر مس رفسنجان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فولاد و نساجی در لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) | اهوازی‌ها در لیگ ماندنی شدند
سرخط خبرها

برتری رفاقت بر رقابت در مسابقات فوتسال پیشکسوتان مشهد

  • کد خبر: ۱۹۸۰۷۰
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
  • ۱
برتری رفاقت بر رقابت در مسابقات فوتسال پیشکسوتان مشهد
نگاهی به دومین دوره مسابقات فوتسال پیشکسوتان مشهد که به ابتکار کانون پیشکسوتان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیاهو و هیجان همه جای سالن را فراگرفته است. فرقی ندارد وسط میدان باشی و برای هر استارت و هر ضربه به توپ، جانت را بگذاری یا روی سکوها، تماشاگر خوش‌وبش موسفید‌هایی باشی که یک عمر وسط میدان بوده‌اند. دومین دوره رقابت‌های فوتسال پیشکسوتان استان جام دوستی و همدلی، بزرگداشت خیّر نیکوکار، مهندس مروج تربتی، در حالی به ایستگاه پایانی رسید که همه آنچه در این تورنمنت دیده شد، بیش از رقابت، رفاقت بود.

تورنمنتی که سال گذشته برای اولین‌بار به همت کانون پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی با همکاری معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد برگزار و امسال هم به لذت شیرینی تورنمنت قبلی، دومین دوره‌اش برگزار شد. مسابقاتی که سالن فوتسال میثاق پای ثابت آن بود و قرار است اختتامیه آن با برگزاری رقابت‌های نهایی رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال در سالن شهید بهشتی برگزار شود.

۴ رده سنی برای رقابت ۴ نسل

مسابقات فوتسال پیشکسوتان استان، امسال در چهار رده سنی برگزار شد. رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال، ۵۱ تا ۵۵ سال، ۵۶ تا ۶۰ سال و ۶۱ سال به بالا. رده‌های سنی‌ای که قرار بود طی آن سی‌تیم با یکدیگر رقابت کنند. در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال دوازده تیم، در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال پنج‌تیم، در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال هفت‌تیم و بالأخره در رده سنی ۶۱ سال به بالا شش تیم با یکدیگر پیکار کردند.

۶۱ سال به بالا| آقایی شهید محبوب

در رده سنی ۶۱ سال به بالا که به‌راستی رده اصلی سنی فوتسال پیشکسوتان است، شش تیم به‌طور دوره‌ای با یکدیگر رقابت کردند. رقابت‌های داغ و جذابی که درنهایت با قهرمانی تیم شهید محبوب همراه شد. تیمی که از وجود پیشکسوتانی، چون آبسالان، خیاط زاده و مجید مرادی در ترکیبش استفاده می‌کرد. تیم رضا و تیم بهرام در این رده سنی دوم و سوم شدند. تیم‌هایی که از چهره‌هایی، چون مرتضی ظریف، مهدی صفرزاده، سیدهاشم احمدی و حمیدرضا لشکری در تیم رضا و کاظم جزینی، مجید عطاپور و حسین رضایی در تیم بهرام بهره می‌بردند.

۵۶ تا ۶۰ سال| ستاره‌های آسمان پیام

در این رده سنی هفت تیم در قالب دوره‌ای با یکدیگر مسابقه دادند که مطابق انتظار، تیم پیام با یک‌دوجین ستاره نسل قدیم توانست به‌راحتی قهرمان شود. پیام مشهد با چهره‌هایی، چون محمد بابایی، برادران اصغری و مجید حسینی‌پور توانست به جام این رده سنی برسد و تیم‌های شهیدان صارم و بهرام هم به ترتیب دوم و سوم شدند. برادران عباس‌نژاد، رضا سلمانی و محمد جزینی از دیگر بازیکنان شاخص این رده سنی بودند.

۵۱ تا ۵۵ سال| زنده‌یاد سیدی در صدر

در این رده سنی پنج تیم با یکدیگر رقابت کردند. تیم زنده‌یاد سیدی اول شد و تیم‌های حدادیان و بهرام به‌ترتیب دوم و سوم شدند. در این رده سنی هم مسابقات به‌صورت نزدیک و فشرده برگزار شد و تیم زنده‌یاد سیدی در رقابتی جذاب و نزدیک با حدادیان به صدر رسید و توانست جام را بالای سر ببرد. تیم بهرام، یکی از تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌ها بود که در هر چهار رده سنی تیم داشت. نکته جالب توجه آنکه بهرامی‌ها در هر چهار رده سنی به مقام سومی رسیدند!

۴۵ تا ۵۰ سال| چشم انتظار فینال

در پایین‌ترین رده سنی این دوره مسابقات، دوازده‌تیم با یکدیگر رقابت کردند. دوازده‌تیمی که در دو گروه شش تیمی تقسیم شدند و در پایان چهار تیم به نیمه‌نهایی رسیدند. در نیمه‌نهایی این مسابقات هم تیم‌های پاس (زنده‌یاد بابک مروج) و آستان‌قدس رضوی توانستند به فینال برسند. فینالی که قرار است هفته آینده در سالن شهید بهشتی مشهد و بعد از آن هم اختتامیه‌اش برگزار شود. تیم بهرام در این رده سنی هم به‌عنوان سومی رسید.

کاهش کمیت، افزایش کیفیت

علی ظهورنیا، نایب رئیس کانون پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی، درباره تاریخچه برگزاری این رقابت‌ها گفت: در دوره اول این مسابقات در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال تیم شهرداری قهرمان شد. در رده سنی دوم نیز تیم زنده‌یاد حدادیان به مقام نخست رسید. در رده سنی سوم پیام مشهد مثل امسال قهرمان شد و در نهایت در رده سنی ۶۱ سال به بالا زنده‌یاد کبیری به مقام قهرمانی رسید.

وی افزود: سال گذشته ۴۵ تیم و امسال سی تیم در رقابت‌ها شرکت کردند. مسئله‌‎ای که اسماعیل خرسندی، دبیر کانون پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی، به آن اشاره کرد و در توضیحش اظهار داشت: امسال تعداد و کمیت تیم‌ها کمتر شده بود، اما واقعیت آن است که کیفیت مسابقات افزایش یافته بود. وی افزود: امسال می‌توان گفت تیم‌ها دو تا یکی شده و با یارگیری، قوی‌تر شده بودند.

خرسندی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات، همانی است که در پوستر مسابقات به آن اشاره کرده‌ایم؛ جام دوستی و همدلی. هدف ما این بود که این پیشکسوتان در یک بازه سنی بیست‌ساله دور هم جمع شوند و هم‌بازی‌های هم را ببینند و دوستی‌ها زنده شود. وی بیان کرد: خدا را شکر در رقابت‌های امسال این هدف حاصل شد و اگرچه گاهی برخی بازی‌ها خیلی جدی می‌شد، اما واقعیت آن است که دوستی‌ها و همدلی در بین جامعه پیشکسوتان فوتبال افزایش یافت و این ارزشمند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
1
تبلیغات برای ثبت نام فوتسال پیشکسوتان بسیار ضعیف بود . یک سال منتظر بودیم در مسابقات شرکت کنیم . ولی موفق نشدیم . یک بار بهمن برگزار میشه یک بار آبان . متاسفم .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->